Sidor

söndag 6 juni 2010

Veckan som gått.

Den här veckan som gått har jag varit både nöjd och missbelåten med. Innan och efter varje ridpass har jag lasttränat Rocky. Mitt mål är att jag ska kunna lasta honom helt och hållet ensam. Vi har kommit så långt nu att han inte går ut ur transporten när jag går bakåt i den andra spiltan för att stänga bakbommen om honom. Däremot kan han ibland försöka smita vid sidan om transporten om jag inte är med riktigt. Lite mer träning sen ska vi börja åka lite också.
När det gäller ridningen är jag inte alls nöjd. Han vill inte alls lyssna på mina hjälper när jag markarbetar med honom. Det troliga är ju i och för sig att det är jag som inte ger honom tillräckligt tydliga signaler så han förstår. Där behöver jag verkligen få hjälp, frågan är bara vem jag ska fråga.
Jag har även börjat hoppa lite med Rocky den här veckan. Han tycker verkligen att det är roligt, och han hoppar med glädje över hindren. Om markarbetet hade funkat så skulle hoppningen gått ännu bättre än vad det har gjort. Dressyr/markarbete går ju lite hand i hand med hoppningen. Åter igen, jag måste söka hjälp.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar