Sidor

måndag 21 juni 2010

Utvärdering v24


Så mycket ridning som jag tänkt har det tyvärr inte blivit den här veckan. Till största delen beror det på att jag har haft så fruktansvärt ont i min ena axel. Men lite har det blivit i alla fall. Veckan började med att Rocky inte alls gick så som jag ville. När jag kritiskt granskade vad det kunde bero på, insåg jag att jag har problem med min sits. Av någon anledning åker min skänkel alldeles för långt bak och då kan jag ju inte inverka på ett korrekt sätt. Jag plockade bort padden som jag haft under sadeln och direkt satt jag bättre och Rocky började också gå betydligt bättre. Jag har ridit honom mest ute i skogen och tränat på att få ett bättre stöd i handen. Jag har även klättrat med honom i några backar. Jobbig men nyttig styrketräning. Jag kommer att lägga in mer klättring i hans träning från och med nu eftersom jag vill att han bygger upp mer muskler. Summa summarum av veckan så är jag ganska nöjd med Rocky, förutom att jag inte kunnat rida så mycket som jag tänkt. Hoppas det blir bättre kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar