Sidor

söndag 17 april 2011

Power Walk och lastträning

Idag har jag varit ute och gått en power walk i skogen. Jag tog med mig Rocky när jag ändå var ute. Solen lyste, fåglarna kvittrade. Helt underbar vårdag.
När vi kom hem stod transporten kopplad för bilen, och jag passade på att lastträna Rocky lite.
Snäll som han är var det inga problem och efter tre perfekta lastningar tänkte jag att nu är det dags att börja träna honom på att gå in i transporten helt själv. Så när jag kliver upp på lämmen stannar jag till och driver på honom. Kanske lite väl mycket eftersom han tar några travsteg sista biten in i transporten. Andra gången gick det lite lugnare. Fem perfekta lastningar fick räcka. Och han fick gå in i stallet och äta sin lunch bestående av 3 kg hö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar