Sidor

söndag 2 maj 2010

Börja om från början...


Jag har inte skrivit något på just den här bloggen på VÄLDIGT LÄNGE. Lite dåligt av mig. Jag började med att skriva en blogg för var häst som rids och tränas här på gården. Men så blev det mer och mer att jag bara skrev i min "huvudblogg". Det kändes som att jag skrev samma sak där som här. Jag har funderat ett tag på hur jag ska göra med hästarnas "egna" bloggar, och kommit fram till att jag ska ha kvar dem, fast inte skriva dagligen utan göra mer sammanfattningar över hur jag jobbar med varje häst. På så vis hoppas jag att det blir lättare att följa en viss häst.
Vad har då hänt med Rocky Star sen i höstas?
Jo, jag har börjat rida honom på riktigt nu. Han är så lättlärd och rolig att arbeta med. På en månad har vi gått från att bara sitta på honom till att jag nu är ute i skogen och rider honom i alla tre gångarterna. Han har inte gjort några försök till att få mig ur sadeln. Vi har nu kommit till det stadiet i hans inridning då jag ska börja rida mer på bana och lägga in lite olika övningar. Det kommer bli skoj att rida mer arbete med honom. Givetvis ska jag försöka rita och förklara hur jag gör övningarna.
Hoppas nu att det här upplägget kommer att funka bättre än tidigare. /Martina (Tin-Tin74)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar